Messiaen

Messiaen fantasticky pracuje so vzťahom medzi melódiou a rytmom: Cantéyodjayâ,  Neumes rythmiques, L’Alouette lulu (Najjemnejšie=najlepšie ho hrá Yvonne Loriod).

Základné prvky mojej hudby sú:
2.1 Webernova séria ako téma (bez akejkoľvek vonkajšej tematizácie)
2.2 Inovacia Messianovej neoddelitelnosti rytmu a melodie, rytmusmelodia. Messiaen si ju pravdepodobne neuvedomil v takomto silnom zmysle, lebo hladal dalsie inspiracie v ornitologickych melodiach, ktore spajal svojimi modmi, hoci vedel, ze mody su vycerpatelne, lebo mod1 – celotonovy, uz pred nim vycerpal jeho inspirator, Debussy. A preto ho Messiaen vobec nepouzival.
Vyplývania:
2.2.1 Ornitologické melódie treba prenechať vtákom, lebo sú autonómni agenti a náhoda ich opakujúcich sa sekvencií vyplýva z ich slobodnej vôle (nie je to minimalizmus)
Príklad:
3.1 Poslednu skladbu som spravil tak, ze som zacal jej rytmickou strukturou, ktora je pre mna rovnocenna z melodickou. Tym padom som sa oslobodil od dominancie melodie nad rytmom.
3.2 Vsetko je v notach tak, ako to počujú poslucháči – priznávam konštrukciu rytmusmelodie. (nie ako Ligeti, ktory pisal noty tak, ze sa prelinali v zobrazeniach, aby sa ich konstrukcia posluchacovi skryla)
Reklamy

Ak ťa oslovuje konzistencia, spoluutváraj túto stránku

Zadajte svoje údaje, alebo kliknite na ikonu pre prihlásenie:

WordPress.com Logo

Na komentovanie používate váš WordPress.com účet. Odhlásiť sa / Zmeniť )

Twitter picture

Na komentovanie používate váš Twitter účet. Odhlásiť sa / Zmeniť )

Facebook photo

Na komentovanie používate váš Facebook účet. Odhlásiť sa / Zmeniť )

Google+ photo

Na komentovanie používate váš Google+ účet. Odhlásiť sa / Zmeniť )

Connecting to %s