300821 – Rozprávka o náhode

(1) Nova tvorba je veda. Vychadza z jednoduchych napadov, na ktore prist je najzlozitejsie. 
(2) Inovacia je engineering. Vychadza zo zlozitych technik, ktore je najzlozitejsie nastudovat.
(3) To je rozdiel medzi ‘vymyslieť’ a ‘nastudovať’.
(4) Dnes prevazuje to druhe. Preto sme presvedceni, ze prirodne a humanitne vedy mozno prepajat iba zvonka.
(5) To je nasa systematicka chyba, ktora nam neumoznuje pohnut sa dalej.
(6) Je to vsak optimisticky dokaz, ze ziadne tradicne hodnoty neexistuju.
(7) Su to stare hodnoty, ktore dnes nestacia.
(8) Nositelmi tohto netradicneho myslenia boli stari greci.
(9) Preto ich napady nemozu dnes platit.
(10) Platia vzdy tie nove, ktore treba vymysliet.
(11) Ukazem to na hudobnom priklade.
(12) To, ze sa pritom zapletam do opaku toho, co som chcel povedat povodne, je normalna vlastnost kazdeho pokusu/omylu.
(13) Zaciatkom 20. storocia sa vycerpala tonalna hudba.
(14) Schonberg a Messiaen preto vymyslali novu hudobnu paradigmu.
(15) Schonberg vychadzal z vyberu 12 nezavislych tonov, ktore mozno opakovat az po ich odozneni.
(16) Vznikol tak problem, co ich bude drzat spolu, ktory sa mu nepodarilo vyriesit.
(17) Prejavilo sa to tym, ze zo vsetkych dodekafonickým skladieb prilis dominantne pocut ich princip, nezavislost tonov.
(18) To naznacuje, ze 1 nota nemoze byt najmensim dielikom.
(19) Messiaen si to pravdepodobne uvedomoval, lebo vychadzal zo stupníc tonov.
(20) Durova ma poltony medzi 3-4 a 7-8. Molova medzi 2-3 a 5-6. Jazzova/Bebopova Durova medzi 3-4, 5-6, atď.
(21) Postupne došiel k zovšeobecneniu stupnicových modov, ktorých je práve 7, nie viac a možno medzi nimi plynule prechádzať.
(22) Týmto zovšeobecnením rozšíril možnosti hudobnej stavebnice, ktorá mu drží spolu bez toho, že by zvukovo trčala z nich jej konštrukcia.
(23) Napriek tomu sa mi vo vseobecnosti viac pacia schonbergovske a webernovske postupy ako messiaenovske, na ktorych mi prave ta tonalita vadi.
(24) Preto hladam inu, este vseobecnejsiu strukturu, ktoru BTW hladal aj Messiaen.
(25) Kedze sa zaoberal do hlbky aj retrogradnostou-nonretrogradnostou rytmov a tiez ostinatnym spevom vtakov.
(26) Moj princip je rytmusMelodia, ku ktorej som sa dopracoval heuristicky/experimentalne.
(27) Bez toho, ze by som vedel o existencii Messiaena.
(28) Cize z este vseobecnejsieho pohladu viac rozumiem tomu, o co sa snazil Messiaen.
(29) Nie vsak tym, ze ponechaval v hre tonalitu, ale tym, ze patral ako spojit rytmus a melodiu do jednej nedelitelnej struktury.
(30) Moje presvedcenie je, ze najmensi dielik hudby je novy neexistujuci objekt rytmusMelodia o ktorej su vsetky moje skladby na soundcloude.
(31) Je zaujimave, ze k tomu smeruje aj z pohladu hudobnej teorie najzaujimavejsia elektronicka formacia AE.
(32) Ktora na poslednych albumoch zverejnila dve vyborne kompozicne studie: sch mefd 2 a ecol4.
(33) Najzaujimavejsi je teda prvy mravec, ktory este nema k dispozicii ziadnu feromonovu cestu, okolo ktorej moze nahodne pobiehat.
(34) Lebo ho napadlo, ze na nahode ako takej nezáleži.
(35) Zalezi na jej porovnaní s náhodou druhého mravca, ‘inziniera’, ktory tento objav uz iba reprodukuje cez feromonovu stopu.
(36) Cize novy vedecky objav je vynalez feromonovej stopy, ktorou mravec osedlava nahodu.
(37) RytmusMelodia, AGI herny agent a ine moje carbanice neexistujucich koadaptacii, musia byt nieco take, okolo coho sa da nahodne pobiehat.

Ak ťa oslovuje konzistencia, spoluutváraj túto stránku

Zadajte svoje údaje, alebo kliknite na ikonu pre prihlásenie:

WordPress.com Logo

Na komentovanie používate váš WordPress.com účet. Odhlásiť sa /  Zmeniť )

Google photo

Na komentovanie používate váš Google účet. Odhlásiť sa /  Zmeniť )

Twitter picture

Na komentovanie používate váš Twitter účet. Odhlásiť sa /  Zmeniť )

Facebook photo

Na komentovanie používate váš Facebook účet. Odhlásiť sa /  Zmeniť )

Connecting to %s