240921 – Štatistické a kauzálne učenie

image.png
a) vľavo je štatistické učenie, pri ktorom sa učíme distribúciu 3 náhodných premenných (vzniká tak príliš statická verzia nášho percepčného a prekoncepčného biasu). Podobne statický sa dnes javí Minkowského priestoročas / Lorentzova invariancia fyzikálnych zákonov v špeciálnej relativitehttps://www.damtp.cam.ac.uk/user/tong/relativity/seven.pdf, https://arxiv.org/pdf/1602.02829.pdf, https://www.math.uni-potsdam.de/fileadmin/user_upload/Prof-Geometrie/Dokumente/Publikationen/qft-lorentz.pdf, https://www.sciencedirect.com/science/article/abs/pii/S1355219816300193)

b) vpravo je kauzálne učenie troch vzájomne neprepojených (disentangled) distribúcií, ktoré dostávame náhodným hýbaním/zmenami jednej premennej s následným pozorovaním, či v ich nových vzťahoch vznikajú rovnaké kauzálne pravidelnosti, rovnaká kauzalita náhody. Čiže čím sa na seba tieto neprepojené meniace sa distribučné manifoldy podobajú (snažíme sa o menej statickú verziu nášho percepčného a prekoncepčného biasu). Tu teraz v AI/AGI sme – na kritických bodoch, z ktorých hľadáme pokračovanie experimentálne, pokus/omylovo. Lebo nemáme efektívny algoritmus zovšeobecňovania (NP hard).

Referencia Yoshua Bengio:
https://arxiv.org/pdf/2102.11107.pdf

Ak ťa oslovuje konzistencia, spoluutváraj túto stránku

Zadajte svoje údaje, alebo kliknite na ikonu pre prihlásenie:

WordPress.com Logo

Na komentovanie používate váš WordPress.com účet. Odhlásiť sa /  Zmeniť )

Google photo

Na komentovanie používate váš Google účet. Odhlásiť sa /  Zmeniť )

Twitter picture

Na komentovanie používate váš Twitter účet. Odhlásiť sa /  Zmeniť )

Facebook photo

Na komentovanie používate váš Facebook účet. Odhlásiť sa /  Zmeniť )

Connecting to %s